12 Şubat 2010 Cuma

MTV Teen Cribs!

Okul zamanı yurtta kaldığım için çok fazla televizyon izleme fırsatı bulamıyorum. Bugün de biraz televizyona bakayım neler varmış diye kanallar arasında gezinirken, çok enteresan bir programa denk geldim.
Programın adı Teen Cribs. Programda 15-18 yaşındaki, zengin çocuğu sıfatından başka bir sıfatı olmayan gençler çıkıp saray gibi olan evlerini tanıtıyorlar. Evlerde yok yok. Denize sıfır saraylarda, küçük göl boyutlarında açık ve kapalı havuzlar, ODTÜ'nün tüm spor salonlarının toplamından daha büyük fitness salonları, kapalı ve açık olmak üzere çeşit çeşit basketbol ve tenis sahaları, mini! sinema salonları, spa merkezleri, müzik stüdyoları, hangar büyüklüğünde salonlar ve mutfaklar sadece hatırlayabildiklerimden. Striptiz salonu bile gördüm hatta bir tanesinde! Evet evet bunlar otel, iş merkezi falan değil, bildiğimiz 4,5 kişilik ailelerin yaşadığı evler.

Aklı beş karış havada bir genç evinin bölümlerini gösteriyor, işte birinci odamda ders çalışıyorum, ikinci odamda ödevlerimi yapıyorum, üçüncü odamda internete giriyorum, dördüncü odamda kız arkadaşlarımla takılıyorum, erkekler hakkında dedikodu yapıyoruz, eh bu odayı da uyumak için kullanıyorum gibi cümleler kuruyor.

Böyle bir programı izleyince doğal olarak insanın aklına bazı sorular geliyor. Bu programın amacı ne? İzleyicileri eğlendirmek mi yoksa zaten yarısı yokluk içinde yaşayan, kafasını sokacak evi zar zor bulan halkımıza işkence mi yapmak? Zannetmiyorum ki bu programı izleyen aklı başında bir insan eğlensin. Alnının teriyle üç beş kuruş para kazanmaya çalışan bizim insanımız bu programı izleyince etkilenmez mi? İnternette bir kaç yorum buldum, birisi demiş ki taş çatlasa 15 yaşındaki veledi ve evini görünce, maaş bordromu diplomamla beraber yaktım. Bir başkası da diyor ki, bizim yaşadığımız da hayat mı gel de depresyona girme!

MTV Türkiye'nin sitesine girdim, meğer her gün yayınlanıyormuş bu program. Şunu da not etmek gerekir MTV Türkiye'de en çok izlenen müzik kanalları listesinde ilk sıralarda yer alıyor. Yani bu programı çok fazla kişi izliyor ve kaçınılmaz olarak etkileniyor. Kendi hayatına sövüyor ya da hiç de güzel olmayan bir şekilde hırslanıyor. Bu tarz programlar sağlıklı düşünemeyen insanları suça dahi teşvik edebilir.

Aklıma gelen bir diğer soru ise, bu annesi babası servet sahibi, yokluk nedir bilmeyen, görmeyen gençler yaşama nasıl tutunuyorlar, gelecekleri ile ilgili ne gibi hayaller kuruyorlar? Biz mezun olalım, iyi bir işimiz, daha güzel bir evimiz ve hayatımız olsun gibi hayaller kurarız ve çoğu zaman bizi bir şeyler üretmeye, çalışmaya sevk edenler de bu hayallerimiz olur. Bu kadar küçük yaşta her istediklerine hiç çabalamadan sahip olan insanlar gelecekte mutlu olabilir mi acaba gerçekten? Ya bu programda evlerinin tüm dünya tarafından görülmesine izin veren insanlara ne demeli. İyi, güzel servet yapıp, saraylar inşa etmişsiniz elinize sağlık, güle güle oturun ama yatak odalarınızın büyüklüğünün herkes tarafından bilinmesine ne gerek var? Çocuklarının böyle bir programda kullanılmasına izin vermelerine ise denecek hiçbir şey yok.

Televizyondaki insana hiçbir şey katmayan programlara alışmıştık, ama bu program halkımızın akıl sağlığı açısından tehlikeli durumlar yaratabilir, muhakeme yeteneği fazla gelişmemiş olanları ve küçük yaştaki çocukları, doyumsuzluğa, tatminsizliğe ve mutsuzluğa itebilir. Youtube gibi bir sitenin koruma tedbiri nedeniyle hala kapalı tutulduğu günümüzde, insanları yoldan çıkaran bu tarz programlara izin verilmesine şaşmamak mümkün değil.

Resim Kaynak:
http://fc09.deviantart.net/fs44/i/2009/121/7/4/Beware_of_the_television_by_ozgurcizgi.jpg
http://fc00.deviantart.net/fs51/f/2009/330/7/9/tv_live_by_gnato.jpg                  

1 yorum:

KATRE dedi ki...

önce eline emeğine sağlık canım...programı henüz izlemedim ama senin gözlemlerine dayanarak çok kızdım ben de hem yayınlanmasına hem böyle sosyal eşitsizliklerin var olmasına.kurtlar vadisi izleyen silah taşıyan pokemon izleyip camdan atlayan bir ülkede yaşıyoruz biz :) yani kişiler kendilerini konuya çok dahil ediyorlar ve bu yüzden televizyon çok önemli.asosyal depresif dünyaya düşman ergenlerin izleyeceği bir programmış bu gerçekten.izletilmemesi yasaklanması evet iyi olabilir ama asıl sorun bu eşitsizliktir bence :)

Yorum Gönder